Les in hergebruik

 
Ik heb echt geluk met m'n schoonmoeder.
Zelf ben ik iemand die alles zomaar weg gooit als ik denk dat het overbodig is, of als er toch niet meer naar omgekeken wordt. Ontspullen kan geen kwaad op z'n tijd. Anders wordt het overal een bende is mijn mening.
Maar sinds ik een lieve schoonmoeder heb die mij nogal eens toe roept dat iets zonde is om weg te doen krabbel ik nog even achter m'n oren als ik de klep van de vuilnisemmer open doe.
Zij is iemand die overal nog wel wat mee kan en uiteindelijk heeft ze meestal nog gelijk ook.
Zo heeft ook dit kapstokje een verhaal.
Begin 2015 hebben wij een huis laten bouwen op een plek waar eerst een oude boerderij stond.
Toen de boerderij gesloopt werd en we er nog uit mochten halen wat erin zat was m'n schoonma er natuurlijk als de kippen bij en scharrelde nog het een en ander mee waar ik m'n neus voor ophaalde.
Ook kwam er een hele lange kapstok tevoorschijn.
Telkens werd er gevraagd of ik hem wilde hebben maar ik zag er eigenlijk niet veel in totdat ik klaar was om de baby kamer in te richten.
Toen kon ik wel een kapstokje gebruiken...
M'n schoonvader zaagde een stukje van de kapstok af en ik gaf het kapstokje een likje verf gekocht bij de Action. We hingen er een jurkje aan (ook van schoonmoeder gehad, wat ze zelf nog aan gehad heeft!) en zo kreeg de kapstok een tweede leven......
 
 
Het lijstje kreeg ik van m'n eigen moeder.
Gekocht bij de kringloop...

 
Helaas zit er een klein gaatje in wat nog gemaakt moet worden..
 



Zo zie je maar weer...opnieuw naar iets leren kijken kan nooit geen kwaad..
In een volgende blogspot nog wat meer over waardevolle spullen uit de boerderij..
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten